Coach like a Champion voor mentorlessen, LOB en burgerschap
Ons lesmateriaal


Gebruiksvriendelijk en flexibel
Slim Studeren
VO
Slim Studeren VO is een modulair programma dat docenten kunnen inzetten voor het mentoraat, loopbaanontwikkeling (LOB) en burgerschapsonderwijs. Leerlingen kunnen middels een digitaal portfolio hun ontwikkeling in beeld brengen Docenten kunnen gebruikmaken van de uitgewerkte lessen of zelf lesmateriaal toevoegen.
Wat zeggen docenten over Slim Studeren VO?
Mevrouw Gerritsen mentor vmbo 2bk
‘Sinds ik met Slim Studeren VO werk, zie ik mijn leerlingen echt meer grip krijgen op hun leerproces. Ze weten waar ze staan en wat ze moeten doen. De combinatie van zelfstandig oefenen en klassikaal bespreken werkt heel goed, ook voor de motivatie! Het dashboard geeft mij in één oogopslag inzicht in de voortgang van mijn klas. Ik zie wie bij is, wie achterloopt en waar extra aandacht nodig is. Dat maakt mijn werk veel effectiever.’
Mevrouw Bakker decaan vmbo-t
‘Voor Loopbaanoriëntatie en -begeleiding (LOB) is Slim Studeren VO echt een uitkomst. Leerlingen werken zelfstandig aan opdrachten die hen écht aan het denken zetten over hun toekomst. Het digitale portfolio geeft een mooi overzicht van hun ontwikkeling. Het is ideaal om alles samen te bespreken tijdens de coachgesprekken.’
Mevrouw Halima decaan
‘Slim Studeren VO is voor ons een grote meerwaarde. Ik gebruik het voor LOB. Mijn leerlingen reflecteren op hun toekomst en ontwikkelen belangrijke sociale vaardigheden, zoals samenwerken en feedback geven. Alles komt samen in het digitale portfolio.’
Henk Kamsma coach en docent wiskunde
‘Wat ik sterk vind, is de rol van de mentor binnen deze methode. Ik heb beter zicht op de voortgang van mijn leerlingen en kan gerichter coachen. Het digitale materiaal is overzichtelijk, actueel én het biedt mij de mogelijkheid om mijn eigen lessen toe te voegen.’
Mevrouw El Idrissi docent en mentor
‘Slim Studeren VO zorgt voor rust in de klas. Leerlingen weten wat er van hen wordt verwacht en ze kunnen zelfstandig aan de slag. Tegelijkertijd blijft er ruimte voor uitleg, discussie en verdieping. Die balans maakt het programma krachtig. Ik vind fijn dat ik zelf ook lessen of opdrachten kan toevoegen aan het programma. Op deze wijze kan ik inspelen op specifieke thema’s of projecten van onze school. Alles blijft in dezelfde omgeving en mijn leerlingen weten precies waar ze moeten zijn.’
Mevrouw Yilmazdecaan bovenbouw vmbo
‘De kracht zit in de combinatie: toekomstgericht denken, werken aan sociale vaardigheden én alles vastleggen in een digitaal portfolio. Leerlingen leren zichzelf beter kennen, ze leren samenwerken met klasgenoten en ze leren hoe ze zich moeten presenteren.’
Voordelen Slim Studeren
Breed inzetbaar
Het programma bestaat uit vier belangrijke modules: studievaardigheden, sociale vaardigheden, burgerschap, loopbaanontwikkeling (LOB) inclusief digitaal portfolio.
Flexibiliteit en keuzevrijheid
Docenten kunnen gebruikmaken van de uitgewerkte lessen of zelf lesmateriaal toevoegen.
Doorlopende leerlijn
De doorlopende leerlijn geeft docenten houvast voor begeleiding van onderbouw tot bovenbouw.
Tijdbesparing
De tijd die je als docent kwijt bent aan het zoeken en ontwikkelen van lessen, kun je nu gebruiken voor één-op-één begeleiding.
Lestijden optimaal benutten
Als de docent bezig is met individuele gesprekken, gaat de rest van de klas zelfstandig aan de slag met activerende opdrachten over hun kwaliteiten, vaardigheden, doelen, mediawijsheid, enzovoort.
Voordelig en geen versnippering
Geen versnippering, maar een samenhang van kennis en vaardigheden in één programma. Een compleet pakket tegen een voordelig tarief.
Contact
Vul dan het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Direct afspraak inplannen
Onze trainingen
Mentorvaardigheden in het VO
Coaching in het VO
Actief leren kan in elke les
Blog highlights

Risico’s van het internet voor jongeren: hoe praat je erover met je leerlingen?
Online pesten, privacyproblemen, sexting of misleidende influencers. Jongeren leven in een digitale wereld vol kansen, maar ook vol risico’s. Jongeren bewegen zich moeiteloos online, maar

Positieve klassensfeer creëren: van regels naar routines en groepsgevoel
Een veilige en positieve klassensfeer creëren is misschien wel de belangrijkste taak van elke docent. Waar leerlingen zich veilig en geaccepteerd voelen, ontstaat er ruimte

Wat kan je als mentor betekenen voor faalangstige leerlingen?
Iedere mentor krijgt vroeg of laat te maken met leerlingen die blokkeren zodra de druk toeneemt. Denk aan een proefwerkweek, een onverwachte presentatie of een